דף הבית ›› מאמרים האם ללמוד גיטרה לבד או עם מורה?
מאמרי גיטרה: האם ללמוד גיטרה לבד או עם מורה?

החלטתם ללמוד גיטרה, אבל אתם חושבים ללמוד לבד, או רק להתחיל לבד ואחרי זה להמשיך עם מורה... למה זה טוב ולמה זה לא ועוד בכתבה הבאה.

אז בואו נתחיל מהעובדה הפשוטה

שלמרות שרצוי ללמוד גיטרה עם מורה לגיטרה ישנם אנשים שיצליחו ללמוד לא מעט לבד ואפילו מעט נגנים מהנגנים הטובים בעולם בגיטרה התחילו את הנגינה על הגיטרה דרך לימוד עצמי. בכל זאת גם אלה המשיכו ללמוד וימליצו גם לכם אפילו מההתחלה ללמוד גיטרה דווקא עם מורה לגיטרה.

למה זה כל-כך חשוב ובאיזה שלבים זה חשוב יותר או פחות?

ללמידת גיטרה עם מורה לגיטרה כמה יתרונות אחד – בכל תחום למידה שהוא אדם שצופה מבחוץ יקדם אותנו במהירות גבוהה לאין שיעור על-ידי הביקורת שייתן ממבטו האובייקטיבי והחיצוני והערותיו הבונות (כמובן שרק אם הוא מבין באמת את הדרך שבה הדבר נעשה בצורתו הנכונה).

שתיים – לשיעורי הגיטרה עם מורה לגיטרה ישנו גם היתרון של הסדר הנכון בלמידה, התכנון הממוקד של התרגילים והשירים הראשונים לנגינה והעבודה ההדרגתית הנכונה באמת של מתיחת האצבעות והבנת מבנה הגיטרה (הצוואר, הסולמות, הפריטות ועוד…).

שלוש – בגיטרה כמו בכל כלי ישנם דרכים יעילות להפעלה (מעט מאמץ, תפוקה טובה ביותר) וישנם דרכים לא יעילות להפעלה (המון מאמץ, תפוקה לא מוצלחת במיוחד). המורה לגיטרה ידאג לפתח את ההרגלים הנכונים על מנת לנגן על הגיטרה במה שפחות מאמץ
ועם מה שיותר תפוקה של צליל מושלם, מהירות מושלמת, קצב מושלם וכו'…

הסכנות בלמידה עצמית והשלבים השונים

הסכנה הגדולה ביותר בלמידה עצמאית היא פיתוח הרגלים לא נכונים והטמתעתם. אם למדת בטעות אחיזה לא נכונה של המפרט לדוגמא, מהר מאוד האחיזה הזו תהיה האחיזה הבסיסית שלכם ותהפוך להרגל מושרש (וכידוע הרגל זה דבר נוקשה וכמעט בלתי אפשרי לפעמים לתיקון). ובגיטרה במיוחד ישנם המון הרגלים קטנים וחשובים שצריך לסגל לנגינה נכונה.

השלב הקריטי ביותר בו נחוץ מורה לגיטרה הוא בעיקר שלב ההתחלה בשלב זה מתפתחים כל אותם הרגלים חשובים שאחר-כך יהיה קשה לשנות וחשוב מאוד לקבל את הכוונתו של המורה לגיטרה על מנת לסגל את הרגלים אלה בצורה הנכונה והטובה שתביא אותנו לנגינת הגיטרה הטובה ביותר שנוכל לפתח בהמשך.

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-