דף הבית ›› מאמרים מתי לקנות את הגיטרה השניה שלכם?
מאמרי גיטרה: מתי לקנות את הגיטרה השניה שלכם?

קניתם גיטרה זולה יחסית כמו השמלצנו במאמר "איזה גיטרה הכי טובה למתחילים"... ועכשיו אתם כבר אחרי לימודים של כמה זמן עם מורה לגיטרה ומתלבטים אם כבר לעבור לגיטרה קצת יותר רצינית... בואו נדבר על זה.

מהבחינה הכספית

נתחיל ישר מהחלק הקשה :-) צריך לדעת שאת כל השיקולים שנביא פה בהמשך המאמר, צריך לקחת בהתחשב בנתון הבא: אין הבדל גדול בין גיטרה שעולה 200 ש"ח לבין גיטרה שעולה 800 ש"ח. הגיטרות נשארות פחות או יותר באותה רמה ולכן אם מחליפים את הגיטרה, התקציב המומלץ להתחלה הוא מ-1600 ש"ח ומעלה (פחות או יותר).

*המדובר כאן הוא בגיטרות חדשות, בעוד בגיטרות יד-שניה המצב שונה ונדון בו בהמשך מאמר זה.

מהבחינה העקרונית יותר

ככל שתתקדמו יותר בנגינה בגיטרה וככל שתלמדו לפתח את השמיעה בכלל… ההבדלים שתבחינו בהם בין גיטרה אחת לגיטרה אחרת יהיו גדולים יותר ויותר עד להבדלים אדירים ממש בין גיטרות דומות מאוד באופיין.

לכן אף-על-פי שלא מצופה שתחכו עם קניית הגיטרה עד שתהיו מקצועיים עד כדי כך, צריך לדעת שאין טעם לקנות גיטרה ממש בצעדים הראשונים של הגיטרה מכיוון שלא תהיה לכם שום דרך לבחור את הגיטרה הנכונה בלי שהספקתם לפתח את הנגינה והשמיעה, מה עוד שאין קניית הגיטרה דבר אובייקטיבי שאפשר פשוט להגיד למוכר או לחבר שהוא נגן גיטרה טוב: "פשוט תקנה לי את הגיטרה הכי טובה במחיר הזה והזה…" מכיוון שאין כזה דבר "גיטרה הכי טובה" כמו שגם אין "גלידה הכי טובה" אף-על-פי שכך אומר השיר :-) זה הכל עניין של טעם (בגיטרה אפילו יותר מבגלידה).

ולכן חשוב מאוד לא להיות לחוצים לקנות את הגיטרה השניה שלכם מכיוון שיכול מאוד להיות ששנה או פחות אחרי שתקנו את הגיטרה פתאום תבחינו יותר בדקויות של הדברים שאתם אוהבים בגיטרה ותגלו שבזבזתם כסף על גיטרה שתתגלה כרחוקה מאוד מהטעם שלכם…

כמה זמן לחכות

אין הגדרה מדויקת לכמה זמן לוקח לאדם לפתח שמיעה ולפתח טעם אישי בנגינה, בצליל, בסגנון וכו'… אך חשוב לדעת שזה לוקח זמן ואם מדובר באדם שהתחיל ללמוד ממש מאפס, סביר להניח שאפילו עד שנתיים ראשונות עוד ממש אין טעם להשקיע בגיטרה רצינית. על כל פנים צריך להיות עם ביקורת עצמית ולא להתפתות לקנות במהרה קנייה שאחר-כך תתחרטו עליה.

לגבי גיטרות יד-שניה

בניגוד לשם המצלצל טיפה שחוק "יד-שניה" דעו שברגע שנפתחתם לרעיון של גיטרה יד-שניה והצלחתם להיפטר מהדחף לקנות גיטרה עם אחריות אולי ו"ישר מהנליון" (שהם ללא ספק דברים נחמדים גם-כן ושיקולים לגיטמיים) באחת, עליתם ברמת הגיטרה שתוכלו להרשות לעצמכם באותו תקציב שתכננתם לקנות בו גיטרה חדשה.

אלא שבתחום הזה צריך קצת יותר נסיון ורצוי לעשות את בדיקת הגיטרה יחד עם אדם מנוסה יותר (אולי מורה הגיטרה שלכם אם יתאפשר). אך מנסיון של שנים אומר לכם שלפעמים תוכלו למצוא גיטרות מדהימות מבחינת הרמה ושמורות בצורה מספקת בהחלט מבחינת שימור הצליל ונוחות הנגינה (אולי לא תמיד מבחינת המראה) במחירים מצחיקים לפעמים… לכן שווה לבדוק את הכיוון של גיטרות יד-שניה תמיד. (תוכלו להכנס גם ללוח הגיטרות יד-שניה של אתר מורה גיטרה לחיפוש).

בהצלחה!

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-